top of page

Esküvői köpeny // My wedding cape

Updated: Apr 6, 2021

Az esküvői ruhám mellé szerettem volna egy hosszú köpenyt is varrni magamnak, hogy ne fázzak a decemberi esküvőnkön. Eleinte egy puha, meleg, bordó színű köpenyben gondolkodtam, de mivel sajnos nem sikerült ilyen mesebeli anyagot beszereznem, végül egy unalmasabb, szürke verzió valósult meg. A szabásmintára egy varrós blogon bukkantam rá, ahonnan ingyenesen le lehetett tölteni a nyomtatható pdf-et. Ez volt az első tapasztalatom az otthon nyomtatható szabásmintákkal, de igazából nem volt bonyolult a folyamat, csak kicsit pepecselős, mert egyesével le kellett vagdosni és össze kellett ragasztgatni a számozott A4-es lapokat.



Mire eljutottam a köpeny varrásáig, már nem volt sok idő hátra az esküvőig - talán egy-két hét, ha jól emlékszem -, úgyhogy nem volt időm halogatni szerencsére. Viszonylag gyorsan kiszabtam a darabokat a szürke kabátszövetből és a bélésselyemből is, majd a varrással is gyorsan haladtam. Szerencsére nem volt nehéz bánni a kabátszövettel, a varrógépem is egész jól vette az akadályt (azért közben elég sokszor elszakította a szálat, de kibírta a végéig!).



A korábban említett blogposztban leírt instrukciók sajnos nem voltak teljesen világosak, ezért itt is kellett kicsit variálni és gondolkodni a végső megoldásokon, például a gallér és az ujjkivágások kialakításánál. A gallér végül egész simán ment, de az ujjkivágásoktól eléggé tartottam, főleg azért, mert tudtam, hogy ha véletlenül nem jó helyen vágom ki a helyét az anyagból, akkor menthetetlen az egész köpeny. Végül úgy döntöttem, hogy inkább nem teszek rá ujjkivágásokat, nélküle is viselhető lesz… Sajnos a köpeny első részének kiszabásánál nem voltam ilyen körültekintő, eszembe sem jutott, hogy előfordulhat, hogy nem lesz ujjkivágás, úgyhogy a legközelebbi kéznél levő jelölő eszközzel, egy alkoholos filccel jelöltem meg az ujjak helyeit! Persze utólag sajnos nem tudtam teljesen eltüntetni a nyomokat, úgyhogy ez jó tanulság volt a későbbiekre nézve - sosem szabad el nem tüntethető jelöléseket tenni semmilyen kiszabott anyag közepére, megéri a néhány plusz mozdulat annak érdekében, hogy láthatatlanul el lehessen tüntetni mindent! :) Nem hiszem, hogy rajtam kívül bárki észrevette volna a bakit, de azért szebb lett volna, ha ezt a kis közjátékot kihagyom…



A másik dolog, amire érdemes lesz később figyelnem, az a vasalás (illetve lehet, hogy inkább a megfelelő beavatás? Elképzelhető...). Sajnos a köpeny egyik oldalán a kelleténél hosszabb ideig tartottam a vasalót és kicsit összehúzódott az anyag a varrás mentén. Ez a baki jobban zavar az előzőnél, sajnos eléggé látható a végeredményen is.


A nyakrészhez egy bordó színű összeakasztható kabát gombot varrtam fel - sajnos szürke színűt sehol sem találtam és már csak néhány nap volt hátra az esküvőig, ezért nem volt idő keresgélni. Azért esett a választásom a bordó színre, mert a csokromba bordó színű virágokat terveztem horgolni és arra gondoltam, hogy így szép lesz az összkép. Szürke gombbal szerintem jobban mutatna, de így jár, aki nem kezdi el időben a keresgélést. :) Összességében véve elégedett vagyok a végeredménnyel, szerintem egészen csinos lett.


Utóbbi képeket Varga Dávid készítette, hálás köszönet értük!


bottom of page