top of page

Kötött babasapkák // Knitted hats for babies

Updated: Mar 30, 2021

Please scroll down for English.


A babasapkák szerintem szuper gyakorló projektek kezdő kötőknek. Ki lehet próbálni rajtuk egy-egy mintát, textúrát, új technikát, színváltásokat anélkül, hogy egy egész pulóvert megkötnénk :) Én ezért szeretem annyira ezeket a mini projekteket! És ráadásul még hasznosak is, mivel lesz egy kész, hordható végeredményünk, ami nem utolsósorban segélyszervezeteknek is adományozható. Szerintem nem is kell ennél jobb apropó a gyakorlásra… Ráadásul, mivel nagyon kevés fonal elég az elkészítésükhöz, az otthoni maradék fonalak szuper felhasználási módja lehet néhány babasapka kötése. Egyre jobb, ugye? Mondtam :)

Én általában 25 cm hosszú 3,5 mm-es körkötőtűt szoktam használni, amit azt hiszem elsősorban zoknikötéshez ajánlanak, de szerintem az ilyen babasapikhoz is tökéletes! Illetve 5 tűvel szoktam befejezni őket - ezt is gyakorolnom kell, szóval szuper párosítás!

Először néhány egyszerű, sima sapkát kötöttem patent mintás szegéllyel, majd a sikeren felbátorodva egy rizsmintás, majd két fonott mintás sapka következett. Végül belevágtam a színes sapkákba, amiket nagyon élveztem! Nem bántam meg egyáltalán, hogy ilyen apró projekteken dolgozom, hiszen szerintem valóban tökéletes kis gyakorló projektek, csak ajánlani tudom őket. Remélem, még sok babasapi fog kikerülni a kezeim közül!



 

I think that baby hats are just perfect projects for beginners. You can try a lot of different patterns, textures, techniques and even color changes without jumping into knitting a huge item, like a pulover for example… They are quick, useful projects that will have a finished, usable endresult. Also, you can donate your knitted hats to several different organisations! And last, but not least, you can use up your scrap yarns from your stash, since these hats don’t require much yarn to make… It’s like a win-win situation, right? I think so :)


I usually knit them with a 25 cm long, 3,5 mm circular knitting needle, which is recommended for sock knitting - but this is just perfect for baby hats too! I usually finish them with five bamboo needles, which is also a good exercise for me, personally.


Firstly, I made a couple of basic hats with just knit stitches and a simple border. After that, I knitted a moss stitch one and two braided hats. Finally, I tried to knit different colorworks that I really liked - and they turned out so cute :) So my overall impression is that baby hats are perfect projects for beginners or for knitters, who would like to try different techniques to improve. I’ll definitely make more of them, they are so fun and quick makes! :)


bottom of page