top of page

Kötött gyereksapkák // Knitted children’s hats

Marina Novikova “Soft kitty” fantázianevű mintájára már régen szemet vetettem. A sapka egyszerű felépítése a kifinomult csavar mintával a közepén szerintem nagyon ötletes design, készíthető belőle cica, róka, de akár egyéb állatka sapka-verziója is. Karácsonyi ajándékként készítettem el a kisembereknek a családban: négy darab narancs színű, rókás verzió, egy drapp színű cicás verzió, illetve egy szürke színű cicás verzió készült, amikhez Drops Big Merino fonalat használtam. (Mindegyik sapkához elég volt egy-egy gombolyag.)



A sapkák kötését nagyon élveztem és mivel gyerek méretű sapkákról van szó, gyorsan is haladtam velük. Mivel azt szerettem volna, hogy meg lehessen különböztetni a sapikat egymástól és személyre szóló ajándékok legyenek, mindegyik sapkára felvarrtam egy kis bőr címkét, amire a férjem ráégette pirográffal a gyerekek neveit (neki szebb a kézírása, mint nekem :) ). Szerintem csinos ajándékok lettek, de sajnos amikor a gyerekek felpróbálták őket, kiderült, hogy a legtöbbet elméreteztem és túl kicsik lettek. Tanulság: inkább nagyobb méretet érdemes készíteni ilyenkor, vagy le lehet mérni a fejüket, esetleg egy használatban levő sapkájukat - most már ezt is tudom :).



A mintát ajánlom mindenkinek, újszülöttől felnőtt méretig készíthető “Soft kitty” sapka a segítségével. Részletes leírásokat, képes segítséget is tartalmaz és kezdő kötőként nekem sem volt problémám elkészítés során, a csavart minta ellenére sem.

bottom of page