top of page

A kezdetek // The beginning of a beautiful journey...

Updated: Mar 1, 2020

Please scroll down for English.


Már nem is tudom, hogy hány éve kezdtem el horgolni - talán 5 vagy 6 éve lehet... Mindenesetre egész vicces, hogy egy német papucsleíráson próbáltam meg megtanulni a technikát. Mit tegyek, ha annyira tetszett, hogy úgy éreztem, muszáj elkészítenem? Persze nem sikerült, de legalább elhatároztam, hogy érdemes jobban belemélyedni a részletekbe (esetleg magyarul, ugyebár), mielőtt ekkora fába vágom a fejszém :).

Utána szép lassan visszakanyarodtam az alapokhoz. Egy nyaralásra magammal vittem egy könyvet, ami horgolt és kötött virágok elkészítését mutatja be, majd elkezdtem az elejétől meghorgolni a modelleket ugyanabból a türkizkék mohair fonalból. Továbbra sem volt egyszerű a dolgom, mivel a mohair fonalat nehéz visszabontani, dehát akkor ilyen dolgok még nem nagyon foglalkoztattak. Szépen haladtam és mivel ábrákkal volt szemléltetve az összes minta, megtanultam rajzos leírást is olvasni! Ezután pedig nem volt megállás, sorban jöttek a projektek kisebb-nagyobb szünetekkel. Merthogy természetem szerint időnként belevágok új dolgokba, amikkel nincsenek különösebb terveim - az időt viszont rendesen elviszik (később szívesen mesélek néhány ilyen megkezdett fejezetről az életemben...).

Újabban a kötéssel is köszönő viszonyban vagyok, gyönyörű végeredményt lehet elérni vele, ezt be kell látnom… Van hova fejlődni, de nagyon élvezek minden egyes apró sikert a kötés különböző technikáinak elsajátítása során. Az idei karácsonyi ajándékok nagyrésze például kötve lesz, szuper terveim vannak ;) Később mutatok belőlük részleteket!


 

I started to crochet about 5 or 6 years ago… My first attempt was meant to be a pair of slippers from a German pattern. You guessed it right - I don’t speak German :) It definitely was not the best choice for a beginner project, but I loved the look of those slippers! At the end, I couldn’t manage to finish it… I rather went back to the basics, and started to learn the bits and pieces of crochet in Hungarian.

I remember clearly that I spent one of our family holidays crocheting flowers out of the same blue mohair yarn… Still not the best choice of fiber, but I acquired most of the technique this way, including the ability of reading the charts of the pattern.

After that, there’s no way back :) I just love, how the projects evolve under my hands. Furthermore, I find it quite relaxing to have the same motions over and over again. It’s like meditation…

My favourite technique is amigurumi crochet, but lately I’m getting more and more involved in knitting. For instance, most of this year’s Christmas presents will be knitted ;) I’ll show some sneek peeks later on.


bottom of page