top of page

Húsvét(féleség) // Easter(ish)

Updated: Mar 30, 2021

Please scroll down for English.


Az idei Húsvét más volt. Tele vegyes érzésekkel, amik túlságosan széles skálán mozogtak… Az ünnepből, a vőlegényemmel együtt töltött időből fakadó öröm, boldogság, szeretet, izgatottság és szabadság, ugyanakkor a családjainktól való kényszerű elkülönülésből és Nagyi halálából fakadó gyász, szomorúság és fájdalom váltotta egymást.


Szeretnék a jó dolgokra fókuszálni. A pozitívumokra. A kreativitásra, az alkotás erejére, az egyszerű alapanyagokból való „létrehozás” csodájára. Így döntöttem.


Még korábban, ahogy elkezdett kitavaszodni, éreztem, hogy szuper lenne valami színt vinni a lakásba is, ha már ennyi időt töltünk itthon. Úgyhogy készítettem néhány gyors és egyszerű dekorációt: egy filc girlandot, egy virágos falidíszt és egy kékfestős kenyeres kosárkát. Ideiglenesen fel is állítottam egy kézműves állomást az étkező asztalon, szuper volt az egész! Nagyon élveztem, hogy nem kell mindig elpakolni magam után, bár néhány napig nélkülöztük az asztalnál való evést… :)

Miután felszámoltam a rendetlen kis kézműves állomásomat, elrendeztem mindent az ebédlőben, felraktam egy kis hangulatvilágítást is és tadaam! Kész volt a tavasziasított (bár kissé sötét és szűkös - bár ez most igazán nem számít, mert nagyon örülök, hogy van hol ennünk) étkező! Szerintem most nagyon számítanak az ilyen apró dolgok is, nagyon örülök, hogy szakítottam rá időt.

Persze elég sokat horgolok mostanában, hogy itthon kell maradni (ezt a hozományát nem bánom a vírushelyzetnek, az biztos! Mármint a horgolás részét...). Nyilván nem azokkal a darabokkal haladok, amiknek határidőre meg kellene lennie… Tipikus. De mindegy is, a lényeg, hogy végre megszámoltam, hogy tulajdonképpen hány projektem van, amit korábban elkezdtem, de még nem fejeztem be. Kíváncsi voltam, mert az utóbbi időben igencsak sok projektet hagytam félbe emlékezetem szerint. És hát jól sejtettem. Merthogy tizennyolc befejezetlen projektet számoltam. Tizennyolcat!? Hát igen, khm… Azt hiszem, hogy lesz mivel foglalkoznom esténként. Legalább erre jó lesz ez a pandémia szitu.


Az a helyzet, hogy őszintén szólva nem szeretek projekteket befejezni. Úgy értem, hogy úgy rendesen befejezni: összevarrni a különálló részeket, arcot hímezni a figuráknak, eldolgozni a szálakat és hasonlók… Úgyhogy elég sok darab csak erre vár. Éppen ezért azt hiszem, hogy viszonylag gyorsan be fogok tudni fejezni néhányat. (Remélem…) Meglátjuk!

(Update: azóta négy projektet befejeztem. Juhhé! Szóval ezen felbuzdulva folytatás várható „a végtelenbe és tovább!”)


 

This year, Easter was different. It was full of emotions, but on a too wide scale… It had joy, love, happiness, excitement, freedom, passion of celebrating our life, faith and possibilities and also grief, sadness, pain of losing someone we love and of the fact that we have to be apart from our families.


I’d like to focus on the good things. The creative things, the power of creation, making something fun or nice out of simple materials or just being in the flow of creation without expectations to end up with any kind of result.


I felt an urge to change things up a little bit in the flat where I live now - I wanted to have some colorful, springy details. So I made a couple of quick DIY projects: a felt garland, a flower banner, a bread basket (does it even have a proper name? I’m not sure… but anyways it’s not the main point, right? :) ), threw up some fairy lights into the dining room and it was finished! I really really enjoyed the process! I even made a craft table out of the dining table for a while to have a bigger space to craft. I loved it!


So after sadly packing my ad hoc craft station, and decorating a little, we had a springy dining room for easter dinner- a small and fairly dark one, but still… I’m not gonna make excuses because I truly loved the whole thing!


Of course I also crocheted a lot. And not the projects that I should finish on time for a deadline… Tipical me. Speaking of projects: I counted all of my wips just to check on my unfinished projects. AND. I. HAVE. 18. OF. THEM! 18 work in progress projects?! Really?! (Plus 3 in addition but I’m aware that I’ll never finish them so they don't really count.) I mean… I really need to work on my instant decisions and how many projects I start without finishing the previous ones… (These are crochet and knitting projects, but I haven’t counted the sewing ones :D :D That will be another round for sure! But not right now.)


To be honest, I don’t like finishing projects. I mean like properly finishing them with sewing all parts together and weaving in all ends, so a couple of these projects are just waiting for that, which won’t take that long. Hopefully (fingers crossed…). But I couldn’t have a better time to try my best and finish them all. At least this is a good aspect of this pandemic situation.


(UPDATE: I managed to finish 4 of the projects until now! It’s a good start, isn’t it?)



bottom of page