top of page

Kék ruha // Blue dress

Updated: Mar 30, 2021

Please scroll down for English.


Ennek a ruhadarabnak a születése abból az egyszerű elhatározásból adódott, hogy nagyjából nulla tapasztalattal szerettem volna megvarrni a saját esküvői ruhámat - de arra gondoltam, hogy mielőtt belevágok a fehér anyagba, előtte megvarrok legalább két másik ruhát, hogy egy picit azért gyakoroljak és nagyjából hozzászokjak az alapokhoz. Így született meg életem első varrt ruhadarabja, egy mintás blúz, amit egy korábbi posztban mutattam be. A blúz után jöhetett a következő kihívás: egy igazi saját ruha! Még mindig maradtam a “nagyon könnyű” kategóriánál, és mivel ekkorra már nagyjából kialakult a fejemben, hogy az esküvői ruhámat milyenre szeretném elkészíteni, sőt meg is voltak a kiválasztott burda szabásminták hozzá, arra jutottam, hogy ha ugyanannak a gyártónak egy hasonló felépítésű szabásmintáját választom a ruhához, akkor csak jól járhatok. Legalább jobban megismerem a (számomra nagyjából ismeretlen) szakszavakat, amiket a leírás használ és úgy általában megbarátkozom a ruhavarrás lépéseivel, általános szabályaival. Legalább egy icipicit :)



Úgyhogy a burda webshop honlapját böngészve rátaláltam egy egyszerű, de nagyszerű szabásmintára (6401 számú, ha bárkit érdekel) , amit megrendeltem és mire kiszállították, beszereztem a hozzávalókat is: olcsó sötétkék vászon anyagot, aminek szép volt az esése de mégsem költöttem rá egy vagyont, illetve egy hosszú sötétkék cipzárt. Ezután egy sor halogatás következett, néhány hónapig nem kezdtem bele a projektbe - nem is én lennék, ha azonnal belevágtam volna… De így legalább pont úgy hozta az élet, hogy a kis lakás nappalija éppen teljesen üres és bútormentes volt, így amikor elég bátorságot gyűjtöttem a kezdéshez, nagyon sok helyem volt kiteríteni a szabásmintát és kiszabni a darabokat :)





A kezdeti halogatás után meglepően gyorsan haladtam, és mivel tényleg elég könnyű volt a ruha összeállítása, viszonylag hamar végeztem is. Nagy sikerélmény volt szerencsére és örültem, hogy elsőre sikerült bevarrni a cipzárt, beszegni a nyakkivágást, és egy lendülettel végigszaladni a projekten.



Persze nem lett tökéletes a végeredmény és egy profi varrónő sokkal gyorsabban végzett volna, de nekem abszolút kezdőként a gyakorlás és a tapasztalatszerzés volt a lényeg. És hogy elkezdtem összebarátkozni a varrógépemmel, annak ellenére, hogy néha úgy éreztem, hogy saját személyisége van, ami időnként egy durcás kisbaba viselkedéséhez volt hasonlítható...


 

The concept of this simple, lovely dress was indicated by the idea of sewing my own wedding dress, with hardly any previous garment sewing experience. I wanted to gain a bit more sewing skills by making at least two garments before cutting into the really expensive, sparkling white fabric of the wedding dress. The first project was an easy blouse and I wanted to choose a simple dress to make as the second project. Since I had already known how I’d prefer my wedding dress to look and had even chose the exact burda patterns for it, I chose another pattern from the same company for this dress in order to get familiar with their descriptions, use of professional language and just the general process of creating a dress.


So I basically started browsing the webshop of burda and found an easy, yet elegant dress, specifically recommended for beginners. I also got all the necessary materials by the time the printed pattern arrived. The next step was me procrastinating for a couple of months ( pff of course, it wouldn’t be me without it…). The positive aspect of waiting was that until I gathered my courage to tailor my pattern pieces, the living room of my place happened to be completely empty, without any furniture in it, so I had a huge space on the floor to spread out the whole project :)


After a relatively hard start, the process went surprisingly well, I even managed to insert the zipper, seam the neckline, gather the fabric and hem the dress for the first try. There was no picking out stitches and resewing parts, which I was very happy about!


The final product turned out to be fine, but not perfect of course, plus a professional seamstress would have finished it much quicker, but for me the main focus was on practising and getting some experience, which I definitely managed to accomplish. The dress fits me well, so hopefully I will wear it from time to time!


bottom of page