top of page

Évkezdés // Fresh start

Updated: Mar 30, 2021

Please scroll down for English.


Nos, eltelt egy kis idő. 2020 váratlan volt. Nagyon sok nehézséggel, tragédiával a világban. Az extrém sok itthon töltött idő alatt viszont igyekeztem a jó dolgokra, az életem pozitív aspektusaira fókuszálni. Úgy érzem, hogy idén is nagyon sok dolog miatt lehetek hálás. Hálás vagyok, hogy ezt az időszakot az otthonom kényelmében tölthetem, hálás vagyok, hogy szerető és támogató családom van, akikkel tudjuk tartani a kapcsolatot, hálás vagyok, hogy a járványhelyzet ellenére végül meg tudtuk tartani az esküvőnket a párommal, akit most már férjemnek hívhatok (hihetetlen, nem igaz?! :) ), hálás vagyok minden ölelésért, csókért, beszélgetésért és minden napért amit együtt tölthetünk. Hálás vagyok, hogy nem vesztettem el a munkámat, és hálás vagyok, hogy alkothatok, legyen szó akár kötésről, horgolásról, varrásról vagy bármi egyébről - ez nagyon sokat jelent számomra. Hálás vagyok, hogy hihetetlenül jó dolgom van és biztos vagyok benne, hogy nagyon sokaknak el sem tudom képzelni, hogy mennyire nehéz lehet ez az időszak… Csak kitartást tudok kívánni!


Ha lehetek teljesen őszinte, én nagyon szeretek itthon lenni. Egyáltalán nem jelent nehézséget számomra itthonról dolgozni és az időm nagy részét itthon tölteni, sőt, még kimondottan élvezem is. Nyilván nem hátrány az erősen introvertált személyiségem, de a 2020-hoz hasonló időszakokban ez nagyon jól tud jönni. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem érzem a tágabb családommal és barátaimmal való találkozások hiányát és úgy általánosságban véve a személyes interakciók hiányát is, mert nagyon érzem. Biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül. De végülis megint január van, és ilyenkor minden újra lehetséges, nemigaz? A járványügyi korlátozásokon kívül legalábbis… Valahogy minden évben a január, az év eleje annyi motivációt és energiát jelent, hogy az már szinte varázslatos. Hihetetlen, hiszen ugyanolyan napok várnak ránk ezután is, mint előtte, mégis sokat jelent ez az év eleji lendület. Olyan mintha, ennek a hónapnak varázsereje lenne, ami a megfelelő irányba fordítja a fejünket. Idén nagyon erősen érzem ezt a lendületet, ami szuper!


Mostanában például sok apró, de mégis praktikus projektbe kezdtem bele, amik gyorsan elkészültek és ez az alkotással járó instant elégedettségérzet nagyon jól esik. Mindig nagyon várom a munka utáni szabadidőt, hogy befejezzem valamelyik projektet ezek közül, vagy esetleg folytassak egy még korábban elkezdett, de valamiért félbehagyott művet. Azért óvatosnak kell lennem ezekkel a fellángolásokkal, mert nem szeretnék túl sok új, nagy projektbe belekezdeni, amiket nem tudok befejezni. A korábban elkezdett projektek mindig prioritást élveznek, de sokszor kedv hiányában félreteszem őket…

Ó és nagyon élvezem például, hogy szépen sorban fel tudom használni az itthoni alapanyagaimat - most jól jön, hogy korábbról vannak itthon felgyülemlett kreatív alapanyagok, amiket még nem használtam fel. És még nagyobb elégedettséggel tölt el, ha valaminek megtalálom a felhasználási célját és nem porosodik a polcon/dobozokban tovább! Arról nem is beszélve, hogy tovább kell szoktatnom magam a túlfogyasztásom elhagyására - nem kell mindig új, vagy több valamiből, teljesen jól megfelel a régi, a kevés is, ameddig van.


Szóval az egyik korábban említett rapid projekt textil hajgumi varrás volt, amit nagyon élveztem! Ismét beszippantott a youtube és sorra elkezdtem nézni egy fiatal lány videót (Taylah Rose) a hajgumi varrásra épített vállalkozásáról - mondanom sem kell, hogy nem bírtam megállni, hogy ne varrjak néhányat én is...Az egészhez csak egy kis maradék anyagdarab és 20 cm gumi kell, ennyi az egész. Ezt a tutorialt követtem, ha valakit érdekel.



Egy másik gyors projekt egy textil tároló volt, amiben a korábbi varrós projektek maradék anyagdarabjait kezdtem el tárolni. Ehhez az esküvői köpenyem maradék kabátszövetéből használtam fel egy darabot és mivel még mindig van belőle, valószínűleg varrok még néhány kosárkát, mert szerintem nagyon jól mutatnának egymás mellett! Ezt a videót követtem hozzá.



Készült egy textil-fedő is az egyik konyhai edénykénkre - szuper, hogy ezzel ki lehet váltani az egyszerhasználatos alufóliát vagy folpackot, úgyhogy reményeim szerint ebből is fog készülni még néhány a többi tálunkhoz is. Ezt annyira egyszerű volt elkészíteni, hogy leírás vagy videó sem kellett hozzá (igen, néha ilyesmi is előfordul :) ), csak összevarrtam egy pamut és egy PUL anyagból kivágott kört, kifordítottam, varrtam egy csatornát a guminak, befűztem a gumit és el is készült! Már csak PUL anyagot kellene rendelnem újra, mert nagyjából elfogyott a korábbi adag… Ez egy ilyen különleges ételbiztos anyag, amit például újraszalvétákhoz vagy akár mosipelusokhoz is szoktak használni. Én általában innen rendelem, de már sok méteráru boltban megtalálható.



Még belekezdtem néhány ilyen-olyan projektbe és egy rakat egyéb ötletem van, amikbe legszívesebben azonnal belevágnék (ott sorakoznak a Trello tábláimon szépen sorban, várva a sorukra), de első körben igyekszem befejezni a régóta halogatott, vagy tavaly elkezdett projekteket. Remélem ez nem fog letörni, mert nagyon élvezem ezt a mostani lendületet!


Nos ennek a csapongó szösszenetnek a végére érve még egy utolsó random dolgot kérdeznék: láttátok valaha a cérnatekercsek közepén levő műanyag vagy papír csövet csupaszon, cérna-fogyottan? Mert én eddig még sosem, de most először igen, és szuper érzés! Tudom, nagyon gyerekes vagyok, de a tény, hogy egy egész spulnit felhasználtam idén (mert ezt idén bontottam fel) nagy elégedettséggel tölt el :) Jó örülni az ilyen apróságoknak is!



 

It’s been a while. 2020 was wild. But over the months of unexpected time spent home, I was (and still am) trying to focus on the positive aspects of my life. I can be grateful for a lot of things this year too. I am grateful that I’m fortunate enough to spend this time of pandemic in the comfort of my home, I’m grateful that I have a loving family close to me, I’m grateful that my husband and I could have our wedding this year and that I can call him my husband (crazy, right?! :) ) I’m grateful for every hug, kiss, conversation and every single day that we can spend together. I’m grateful that I haven’t lost my job, grateful for being able to create, whether it’s crochet, sewing, knitting or anything else - it means a lot to me. I’m really grateful that God has been taking extremely good care of us. I cannot even imagine how hard this pandemic can be for a lot of people, for sure. Bless them.


To be honest, I truly enjoy being home a lot, so working from home and even spending the majority of my time at home isn’t hard for me at all. I guess my introverted personality helps a lot, it’s a blessing in situations like this. I would be lying if I told you I don't feel the consequences of being apart from my extended family and friends, and just the lack of personal interactions in general. But hey, it’s January, so everything is possible again, right? Except the restrictions due to covid-19, but still… I feel like every time January comes around the corner, it’s easier to get more motivation, fuel for the never ending list of goals that we desire to achieve. Almost like January would be magical - a whimsical month that has the power to shake up everyone and point at the direction of our goals. I always felt it, but it’s really powerful for me this year, at least this is how I experience it.


For some reason, I have an urge to create quick and rewarding DIY projects these days for our home or just for fun - I always look forward to the free time after work to continue one of these quick makes or pick one of my unfinished crochet projects off my WIP pile. It’s really cool, right? :) I have to be careful though, because I wouldn’t like to overwhelm myself by starting too many big projects that I can never finish :) Also, creating out of my stash and supplies that I have at home feels so fun and satisfying right now, I can finally feel the benefits of being a hoarder of some sort (regarding craft supplies) and I really enjoy watching that I finally use a lot of these pre-purchased materials!


One of these quick, fun projects was sewing scrunchies! I started watching some youtube channels about selling scrunchies for a living and I couldn’t help following one of them (Taylah Rose) and of course making a couple of scrunchies. The nicest thing is that you only need a small piece of fabric and some elastic to make one and there you go! I’ll link a tutorial that I followed.


Another quick make was a fabric basket to hold most of my scrap fabrics (which I still have to figure out how to use…). I used leftover coat fabric from my wedding cape! I’m afraid I’ll make a couple more of it because I really like how it turned out and one can never have too many baskets right?! :) This is the tutorial that I followed.


Another useful and quick make was a lidcover for one of our kitchen containers. It can be so handy sometimes to be able to cover something and put it in the fridge without using foil that you have to throw away after a single use. This make was so simple that I didn’t even follow a tutorial (I know it’s strange, right?) just cut out two circles of fabric, sew them together, turn it out, sew a channel for the elastic and insert elastic - that’s it. I’ll certainly sew covers for more of our containers, but I’m out of the foodproof fabric that I like to use for the inner layer - that is facing towards the food in the container (the outer layer can be simple cotton fabric for example) so I have to order some more of that first. It’s called PUL and I usually order it from this shop.


I also started a handful of new projects (sewing and crochet) and I have tons of ideas that I’d like to start working on, as soon as I finish some projects. As you can probably tell, I really enjoy being bitten by some sort of craft bug, that found me :) Hopefully it will last!


Let me finish this rambling post with one random thing that I’m so excited about :) Have you ever seen the bare spool of a thread roll? Because I haven’t and I’m really satisfied with the fact that I used it all up through my sewing projects! Soo cool! Okay, I know that I’m most certainly crazy and childish, don’t mind me. :)


bottom of page