top of page

Tamara, a kedvenc horgolt babám // Tamara, my favourite amigurumi doll

Updated: Mar 30, 2021

Please scroll down for English.


Tamarára a Praktika Amigurumi magazin 2018/4. számában bukkantam rá. Illetve akkor még névtelen volt, a születése után kapta a nevét. Megmondom őszintén, hogy amikor megláttam a magazinban, rögtön arra gondoltam, hogy milyen gyönyörű kisbaba, de mennyi munka lehet elkészíteni! Szóval ezzel el is vetettem magamban, hogy meghorgoljam, elsősorban khm... a hajtincsei miatt persze :) De később olyan szépen kért a vőlegényem, hogy horgoljam meg, hogy végül beadtam a derekam!

A fejét, testét és végtagjait viszonylag gyorsan és lendületesen sikerült elkészíteni - emlékszem, egy korai nyaraláson kezdtem. Majd munkába menet és jövet folytattam a hajtincseivel, mert nagyon nagyon sokat kellett belőlük egyesével meghorgolni! Majd néhány kollégámmal elmentünk kicsit kikapcsolódni egy alkotótáborba, ahol elkezdtem összevarrni a végtagokat a testtel, majd felvarrni a hajtincseket a parókaalapra. Ott szuperül haladtam is vele, de befejezni még mindig nem sikerült.

Majd néhány hónap elteltével (igen, tudom…) ismét nekigyürkőztem, felerősítettem a maradék hajtincset a parókára, felvarrtam a gombokat és dobpergés… kész lett! :) Csak én vagyok egyedül azzal, hogy ha valami már majdnem elkészült, csak a folyamat végén néhány apró, a szívemhez nem túl közel álló részlet van hátra (például összevarrás, gombfelvarrás, szálvégek eldolgozása), akkor félreteszem inkább? Na mindegy is, végül nagyon büszke vagyok a végeredményre, örülök, hogy nem adtam fel! A színeket a vőlegényem válogatta össze, a Kartopu Organica pamutfonal színpalettájából.

A baba mintáját Aniqua Wilkerson készítette, etsyn is megtalálható itt.

 

I found Tamara in the 2018/4. issue of Praktika Amigurumi magazine. At that time, she was anonymous, she got her name after her birth :) To be honest, as soon as I saw her in the magarize, I thought, that she is beautiful, but there’s no way for me to crochet her ...mostly because of her hair of course. She has so much hair! But later on I couldn’t resist the appealing request of my fiancé to crochet her. It seemed like a good idea at last.


I started to crochet her head, arms, legs and I went fairly quickly with them. I remember that I started to crochet her at an early summer family holiday. Then I continued to crochet her hair bundles on and off my way to work - I had to make sooo much of them in three different sizes! Afterwards, I went to a “creative camp” with some of my colleagues, where I started to assemble this little girl and sew the hair locks to the base of her wig. I was doing well, but I didn’t manage to finish her at that time.


After that, a couple of months later (I know, I know…) I picked up the project again to finish up the hair and buttons on the dress and drumroll… she was finished! :) Is it only me, who puts away projects that are almost done? I just don’t really like fastening off the ends, sewing on buttons and other small details, so these projects usually end up in the “finish them later” pile… Anyways, I managed to complete her finally, and I’m so proud of her! My fiancé chose the colours from the colour palette of Kartopu Organica.


The designer of the doll is Aniqua Wilkerson, you can find the pattern on etsy here.


bottom of page