top of page

Életem első varrt ruhadarabja // First sewn garment of my life

Updated: Mar 16, 2021

Please scroll down for English.


Mármint hogy az első, amit én varrtam persze… És hordható is :)

Az ötlet onnan jött, hogy korábban eldöntöttem, hogy szeretném saját magam megvarrni az esküvői ruhámat. Na nem egy túlbonyolított ruhakölteményt, hanem inkább egy egyszerű, de egyedi ruhát. Eddig rendben van, de mivel korábban sosem varrtam egyetlen ruhadarabot sem, ezért nem az esküvői ruhával akartam kezdeni, hanem legalább egy, de inkább több bemelegítő projekttel. Leginkább azért, hogy ne ott találkozzak először a mintaleírások kifejezéseivel, nyelvezetével, nehézségeivel… Mint kiderült, bölcs döntés volt :)


Ezzel a szándékkal januárban egy hétvégén elsiettem a legközelebbi újságárushoz és megvettem az akkori aktuális burda magazint. Ki is néztem belőle egy egyszerűnek tűnő blúzt - ez lett tehát az első kiszemelt projektem! :)

Ezután következett a szabásminta kimásolása a mintaívről. Hát nem mondom, le a kalappal azok előtt, akik ilyesmikkel dolgoznak - könnyen el lehet veszni a vonalak között! De azért sikerült kibogarásznom, hogy nekem melyik vonalak kellenek :) Majd némi halogatás után megvettem az anyagot és elkezdtem kiszabni a darabokat.

A varrás során azért felmerült bennem néhány kérdés és némi bizonytalanság a leírással kapcsolatban, de végül ahol nem értettem valamit, ott rögtönöztem és tulajdonképpen második nekifutásra sikerült is megvalósítanom az elképzelést. A blúz ujja és alja felhajtásai voltak csak problémásak (számomra), de tulajdonképpen csak egyszer kellett kibontanom a varrást ahhoz, hogy rájöjjek, mit is szerettek volna leírni az instrukciók között.

A végeredmény hagy némi kívánnivalót maga után: az alja nem egészen egyenes, a cipzár bevarrásnál az egyik oldalon elcsúszott az anyag, nem mindenhol sikerült követnem a vonalakat… De kezdésnek szerintem nem is olyan rossz! Határozottan van hova fejlődnöm, de őszintén szólva rosszabbra számítottam :)

ui.: minden elismerésem a varrónőké, nagyon sok munka van a varrt ruhadarabokban, ráadásul ez még csak egy egyszerű blúz volt!


 

It all started with the wedding dress. I decided that I’d like to sew my own wedding dress, but the problem is that I’ve never sewn any garments. Before you start thinking about how fool I am for a decision like this, let me tell you, that I wouldn’t like to wear an overcomplicated, really hard to make, intricate dress, but an easier, unique one - just perfect for me :)


Anyways, I thought that maybe I should start with a few easier projects just to get to know the technique - at least as much as I can quickly learn. It turned out that it was a wise way to kick off this ambitious plan of mine.


After I had the idea of starting the learning process with a warm-up project, I went to the closest shop to buy the actual issue of burda magazine. I selected a nice blouse out of it to start with.


Next up, it was time to copy the pattern from the magazine. To be honest, it wasn’t as quick as it seems, it’s quite easy to get lost between the lines! Next up, I bought the fabric and the zipper for the blouse and started to cut out the pieces.


As I was sewing the pieces together, I was a bit confused here and there, but anywhere I wasn’t sure what to do (and didn’t understand the instructions) I improvised - with more or less success :) For example, I had to sew the bottom of the blouse twice, because at first it didn’t turn out the way as I thought it would.


After all, I finished the project! It’s really far from perfect: the bottom is not straight, the zipper is a bit slipped away and I didn’t manage to follow the lines everywhere… But as it was my first project, I’m impressed! I thought that it would turn out way worse. I mean I have a long journey ahead of me, but I’m feeling more confident now. And I have time until I have to finish my wedding dress, so I’m not desperate. I’m ready for the next project! :)


ps.: Let the dressmakers have all my appreciation, it takes a lot of time and effort to sew a garment!


bottom of page